Ходіть тротуаром, тримаючись правої сторони. Вчіть і дитину цього.
Не поспішайте, переходьте дорогу розміреним кроком: переконайтеся, що немає транспорту, подивіться ліворуч і праворуч.
Виходячи на проїжджу частину дороги, припиніть розмовляти — дитина має звикнути до того, що коли переходиш дорогу,
потрібно зосередитися.
Не переходьте дорогу на червоний або жовтий сигнал світлофора.
Переходьте дорогу лише в місцях, визначених дорожнім знаком «Пішохідний перехід».
З автобуса, тролейбуса, трамвая, таксі виходьте першими й тільки після повної їх зупинки, оскільки дитина може впасти
або побігти на проїжджу частину дороги.
Спонукайте дитину до участі у ваших спостереженнях за ситуацією на дорозі: показуйте їй ті автівки, які готуються
повертати, їдуть з великою швидкістю тощо.
Не виходьте з дитиною зза машини, зза кущів, не подивившись попередньо на дорогу, — це типова помилка, не можна
допускати, щоб діти її повторювали.
Не дозволяйте дітям гратися поблизу доріг і на проїжджій частині вулиці.
Їзда на велосипедах вулицями та дорогами дозволяється особам з 14 років. Діти до 14 років мають кататися у дворах, на
ігрових майданчиках під наглядом дорослих.
У транспорті привчайте дитину поводитися спокійно, розмовляти тихо, триматися за руку дорослого чи поручні, щоб не
впасти. Не дозволяйте дитині виглядати з вікна у транспорті.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ
БАТЬКІВ
1. Комплектація в дошкільний навчальний заклад№2 "Пролісок" Васильківської міської ради Київської області здійснюється комісією управління освіти і наукиВасильківськоїміськоїради на
підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють та оригіналу свідоцтва про народження дитини.
2. Прийом дітей до дошкільного навчального закладу здійснюється завідувачем дошкільного
навчального закладу протягом календарного року на підставі направлення управління освіти і науки Васильківської міської ради Київської області, медичної довідки про стан
здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки дільничого лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини.
3. Під час прийому дитини до дошкільного навчального закладу завідувач зобов’язаний ознайомити
батьків або осіб, які їх замінюють, із Статутом дошкільного закладу, іншими документами, що регламентують його діяльність.
4. За дитиною зберігається місце в дошкільному закладі у разі її хвороби, карантину, санаторного
лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (90 днів.)
5. Відрахування дитини з дошкільного закладу може здійснюватись:за бажанням батьків або осіб, які
їх замінюють;
на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого
перебування у дошкільному навчальному закладі даного типу;
у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування
дитини протягом двох місяців.
Адміністрація дошкільного навчального закладу зобов’язана письмово повідомити батьків або осіб,
які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.
6. Дошкільний заклад може здійснювати соціально-педагогічний патронат сім’ї з метою забезпечення
умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та дітей, які з інших причин не відвідують дошкільний заклад та
надання консультаційної допомоги сім’ї.
7.Дошкільний навчальний заклад забезпечує збалансоване триразове харчування дітей, необхідне для
їх нормального росту і розвитку з дотриманням натурального набору продуктів.
8. Медичне обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі здійснюється на безоплатній
основі медичним працівником, які входять до штату дошкільного закладу і передбачає проведення обов’язкових медичних оглядів, у тому числі медичних оглядів перед профілактичними щепленнями,
проведення профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, надання невідкладної медичної допомоги на догоспітальному етапі; медична сестра дошкільного закладу здійснює контроль за станом
здоров’я дітей, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування.
9. Батьки зобов'язані:
* сприяти здобуттю дитиною дошкільної освіти; забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого
дошкільного віку обов’язкової дошкільної освіти за будь-якою формою;
* постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для
розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;
* своєчасно вносити плату за харчування;
* віддавати і забирати дитину безпосередньо у вихователя, і обов’язково особисто, не
передовіряючи її неповнолітнім особам;
* приводити дитину здоровою, чисто одягненою, охайною, у відповідності до
санітарно-гігієнічнихнорм і правил;
* дотримуватись режиму роботи дошкільного навчального закладу, приводити та забирати дитину
вчасно;
* своєчасно повідомляти вихователів про відсутність дитини у дошкільному закладі і причини її
відсутності;
* у разі відсутності дитини більше 5ти днів надати довідку від лікаря про медичне обстеження і
можливість відвідування нею дитячого колективу;
10. Батьки мають право:
* вносити пропозиції щодо роботи з дітьми;
* відвідувати заняття та інші навчально-виховні заходи;
* брати участь у покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-
технічної бази дошкільного закладу;
* заслуховувати звіти завідувача про роботу дошкільного навчального закладу.
Дошкільний навчальний заклад
№ 8 «Пролісок» проводить прийом дітей в групу раннього віку.
ШАНОВНІ БАТЬКИ!!!
ОГОЛОШЕННЯ!
Комплектування дошкільного навчального закладу на
2016/2017 навчальний рік проводиться Комісією
відділу освіти Васильківської міської ради.
Заяви на зарахування дітей до дошкільного закладу приймаються з 01.04.2016 року у
відділі освіти.
Прийом громадян проводиться кожну середу, з 09:00 до 17:00 (перерва з 12:00 до 13:00).
Оформлення направлень у дошкільні навчальні заклади проводиться на підставі документів:
- заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
- свідоцтво про народження дитини (оригінал);
БЛАГОДІЙНІСТЬ – ЗА БУКВОЮ ЗАКОНУ
У суспільній свідомості тема благодійності в освіті зазвичай зводиться до банальних поборів. Батьки обурюються, мовляв, дитину до дитсадка влаштувати – плати, до першого класу – плати і
т.д. Але і керівникам потрібно щось робити, щоб під час уроку на дітей не впала стеля… Сьогодні і світовий, і український досвід такий: благодійна діяльність є невід’ємною складовою фінансування
освіти. Цю делікатну тему досліджувала «Освіта України».
Реалії сьогодення такі: з бюджету фінансуються захищені статті – зарплата, комунальні послуги. І ставити знак рівності між поборами і благодійними внесками ще не час. Саме життя підкидає
поживу для роздумів.
Штукатурка на голову
На пряму телефонну лінію Кабінету Міністрів звернулася мама з батьківського комітету одного з чернігівських дитсадків. Пані Наталія висловила стурбованість аварійним станом приміщення.
– Не можемо знайти спільної мови із завідуючою. Хоча будівля в аварійному стані, нам навіть за власний рахунок не дозволяють її ремонтувати, – скаржиться матуся.
У цій ситуації, можливо, перестраховується керівник, яка не хоче мати жодного стосунку до збирання коштів, боїться правоохоронних органів, перевірок. Так їй спокійніше, але дітям на голову
сиплеться штукатурка…
Через хвилину після дзвінка матусі на пряму лінію надійшла скарга батька першокласника однієї з одеських шкіл. Він обурювався, що класний керівник збирає внески, а «покриває» це все директор. Тут
уже батьки нібито й можуть допомогти, але не мають бажання.
Який висновок із цих двох історій? Насамперед, треба уважно вивчати законодавство. По-друге, батьки мають знати свої права.
Вимагати не мають права
Тільки особисте бажання батьків впливає на те, чи допоможуть вони навчальному закладу, чи ні. І ніхто не має права змушувати – наголошують у МОН.
– Благодійні внески не можуть приймати у вигляді готівки, – наголошує міністр освіти і науки Дмитро Табачник. – Тільки через благодійний фонд, підконтрольний педагогічній раді й
органові батьківського самоуправління. Ці внески – добровільні. Силою вимагати пожертви від батьків не мають права. Залежно від благодійних внесків ставити питання про прийом дитини до школи
не можна. Якщо дитина проживає в мікрорайоні, де знаходиться школа, спочатку повинні зарахувати її, а вже потім інших.
Звичайно, перевірити всі школи і дитсадки складно і міністерству, і Державній інспекції навчальних закладів. Але конкретні випадки є. Під час перевірок діяльності загальноосвітніх і дошкільних
навчальних закладів встановлювалися окремі факти здійснення збору батьківських коштів усупереч вимогам чинного законодавства. Нещодавно звільнили директора однієї з престижних одеських гімназій,
причому саме через маніпуляції з коштами.
Юридичний лікнеп
За Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» педагогічні й науково-педагогічні працівники навчальних закладів не мають права безпосередньо збирати кошти. Це є грубим
порушенням і статті 56 Закону України «Про освіту». В Постанові Кабінету Міністрів від 4.08.2000 № 1222 зазначається, що благодійні внески можуть надходити до благодійного фонду навчального
закладу лише через банківську установу.
Положення про загальноосвітній навчальний заклад передбачає, що в школі можуть створюватися і діяти піклувальна рада та батьківський комітет, одним із завдань яких є зміцнення
матеріально-технічної бази, залучення додаткових джерел фінансування закладу. Згідно з Примірним положенням про батьківські комітети (ради) ЗНЗ комітети мають право створювати благодійні фонди
відповідно до чинного законодавства.
Саме ці фонди мають право організовувати збирання пожертвувань і внесків від фізичних та юридичних осіб і визначати обсяги благодійної допомоги. Якщо є відповідне рішення батьківського комітету
про збір благодійних внесків і вони мають можливість сплатити їх в установленому законом порядку на безготівковий рахунок благодійного фонду, що відкривають у банківських установах, то цю плату
здійснювати можна.
І найважливіше – благодійники, які передали своє майно, кошти та інші матеріальні цінності до благодійної організації, мають право одержувати звіт про їх використання.
Дмитро ШУЛІКІН, «Освіта України»
Методика раннього розвитку Глена Домана
Глен Доман – військовий лікар, засновник «Інституту прискорення розвитку дитини». Багато з Вас, мабуть, чули про так-звані картки Домана, а хтось, можливо, і використовує їх для навчання та
розвитку своїх дітей. У чому ж суть методики?
Коли стимулюється зір – активізується діяльність мозку в цілому.
Дітям з раннього віку (практично від народження) демонструють серії карток з різних розділів знань (так звані «біти інформації»), відбувається це декілька разів на день, в період, коли дитина
сита, бадьора, перебуває в гарному настрої. Тривають такі уроки не довго (кожна окрема картка демонструється протягом кількох секунд), аби не втомити дитину.
В чому суть такого навчання? Людський мозок росте і розвивається завдяки постійній його активізації, використанню, але цей процес сповільнюється до шести років, саме тому Доман пропонує так рано
починати навчання. Як Ви самі, напевне, спостерігали, - малі діти є надзвичайно здібними до навчання, вони сприймають все та швидко засвоюють, всмоктують як губка.
Розпочинав свої заняття Доман із дітьми з ураженою нервовою системою. Їм демонстрували картки із словами, написаними великими червоними літерами, при цьому слово, яке демонструвалося, голосно і
чітко промовлялося.
Математики цих дітей навчати подібним способом: їм демонстрували картки з певною кількістю крапок. Результат був вражаючий, паралізовані діти починали рухатися, а з часом бігали і стрибали як
цілком здорові діти. У своєму інтелектуальному розвитку вони випереджали здорових однолітків
Має ця методика і недоліки: дитина є досить пасивною під час таких «уроків», адже працює лише її зорова система. Проте сотні батьків, які займалися зі своїми дітьми, використовуючи карточки
Домана, відмічають позитивні результати!
У садочок із задоволенням.
Вранці батьки поспішають на роботу, а діти — ні...
Для переважної більшості батьків довести дитину вранці до дитячого садка (навіть якщо він розташований поруч з будинком чималою проблемою. Що вже говорити про ті
варіанти, коли дитячий садок розташований в іншому кінці міста, куди добиратися доводиться кількома видами транспорту?Вранці малюки, які не виспалися, вередують, батьки починають нервувати,
лаяти їх. У відповідь, діти ще більше хничуть, сльози котяться градом, а якщо ще й погода підкачала, тоді — тримайся! Кепський настрій на цілий день гарантовано! Як зробити дорогу до дитячого
садка веселою й цікавою — і для дітей, і для дорослих?
Беріть ініціативу у свої руки
Якщо ваша дитина ще зовсім маленька, ініціативу доведеться брати на себе. Повільно плететься ззаду вас — влаштуйте гру Хто швидше добіжить до... того дерева,
лавки, зупинки». Забігає далеко вперед — «Допоможи мені, синочку (донечко), обійти (і калюжі (кучугури, ями тощо)». Повірте, спрацьовує. Крім того, і дитини формується почуття
відповідальності за іншого, впевненості в тому, що вона вже підросла і може допомогти мамі, татові, бабусі обійти перешкоди або перемогти в забігу.У дитини кепський настрій — розкажіть казку
або історію про подорожі гномиків, про те, як зайчик, хом'ячок, лисенятко ходили до школи через небезпечний ліс тощо. Фантазуйте! Якщо дитина доросліша, нехай продовжить розпочату вами
історію. Це не лише розвеселить її, а й допоможе розвитку її уяви й мовлення.Повторюйте вивчені з дитиною віршики, співайте пісеньки або зіграйте в «Буріме»: нехай малюк скаже два слова, що
закінчуються на співзвучний склад, а ви придумайте рядки, в яких ці слова римуються. Потім навпаки — ви загадуєте, а дитина «придумує». Наприклад, «бджілка» — «квітка». Один малюк 4-х років
склав таке: «Пролетіла бджілка-а-а. І зраділа квітка-а-а!» І нехай спочатку це 5уде не дуже образно і складно — зате весело!Якщо вам доведеться тривалий час йти пішки, можна використовувати
час, проведений в дорозі, з великою користю. Наприклад, помітити кілька кущів і звертати увагу дитини на ті зміни, які з ними відбуваються: навесні — розпускаються бруньки, потім з'являються
листочки; влітку все цвіте; восени — листя жовтіє, сохне і опадає тощо. Потім вдома можна намалювати те, що ви бачите щодня, або вести щоденник спостережень.Дорогою можна закріпляти з дитиною
набуті нею вдома або в садочку знання. Наприклад, якщо дитина недавно ознайомилася з геометричними формами, можна по черзі з нею називати круглі предмети, потім — квадратні. Щойно малюк почав
розбиратися в кольоровій гамі — попросіть назвати його предмети певного кольору, але не поспішайте. Нехай малюк засвоїть спочатку один колір, наприклад зелений, і називає предмети тільки ці
кольору. За кілька днів — жовтий тощо.
Словесний поєдинок
За нагоди можна пограти з дитиною у «Тварин». Ви називаєте якусь тварину, а дитина у відповідь називає тварину на ту букву на яку
ваше слово закінчилося. Наприклад, «вовк — коза». А якщо дитина ще мала, можна просто пограти у «слова» за тими самі правилами, називаючи без обмежень всі предмети, явища і на казкових
героїв.Якщо вам доводиться тривалий час стояти на зупинці в очікуванні транспорту, пограйте у «Фігури». Попросіть дитину показ як стояв би на зупинці зайчик. Нехай стане у характерну для
зайчика позу, потім трішки поскаче. Це не тільки пожвавить очікування а й допоможе дитині реалізувати потребу в рухах.Можна також придумувати разом з дітьми загадки. Наприклад «Руда, хитра...
(не відгадав — продовжуйте далі) живе в ліс зайцями ганяється». Один 5-річний «вундеркінд» склав з те загадку, яку навіть вихователька не змогла
відгадати. «Що сирим не їдять, а вареним викидають». З'ясувалося, лавровий лис Малюк, спостерігаючи за приготування юшки, запитав: «Те чому ти викидаєш ці листочки, вони ж зварилися?». Ось
так. Творіть! Можливо, і ви складете свої загадки, казки, історії та і і тоді дорога до дитячого садка або тривала поїздка з малюком не здаватиметься вам втомливою та
одноманітною.